- ORGANY WŁADZY
- ZASTĘPCA BURMISTRZA
Zastępca Burmistrza
ZASTĘPCA BURMISTRZA - Arnold Joszko
tel. 77 44 66 890
e-mail:
Do zadań Zastępcy Burmistrza należy w szczególności nadzór, kontrola i koordynacja działań podejmowanych w celu realizacji zadań gminy w zakresie:
- kształtowania i realizacji polityki zagospodarowania przestrzennego Gminy,
- inicjowania i koordynowania działań w ramach planowania strategicznego,
- rozwoju infrastruktury technicznej Gminy,
- planowania wieloletnich zadań inwestycyjnych Gminy,
- analizowania, planowania oraz realizacji i wykonawstwa procesów inwestycyjnych, prac remontowych lub modernizacyjnych, dotyczących obiektów infrastruktury technicznej na terenie Gminy,
- planowania budowy, przebudowy i remontów dróg i chodników oraz nadzór nad utrzymaniem ich właściwego stanu, w tym utrzymania zimowego,
- gospodarki komunalnej,
- współdziałania z organami i instytucjami w zakresie funkcjonowania komunikacji,
- zapewnienia warunków do rozwoju i utrzymania właściwego stanu zieleni oraz lasów komunalnych w Gminie,
- współdziałania z samorządowymi jednostkami pomocniczymi – sołectwami,
- programowania i planowania rozwoju Gminy,
- tworzenia warunków na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy,
- zapewniania uczestnictwa Gminy w polityce regionalnej prowadzonej przez samorząd województwa,
- koordynowania działalności służb użyteczności publicznej,
- koordynowania realizacji zadań obronnych i obrony cywilnej,
- prowadzenia spraw z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych,
- prowadzenia spraw z zakresu zgromadzeń, bezpieczeństwa imprez masowych,
- opracowywania i realizacji gminnego programu ochrony środowiska,
- zapewniania efektywnego gospodarowania zasobami nieruchomości,
- gospodarki odpadami oraz utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy,
- tworzenia warunków na rzecz rozwoju rolnictwa i leśnictwa oraz współdziałania z samorządowymi jednostkami pomocniczymi – sołectwami,
- przeprowadzanych przetargów i udzielanych zamówień publicznych,
- nadzoru nad pozyskiwaniem i wykorzystaniem środków w ramach programów pomocowych i funduszy strukturalnych,
- promocji Gminy i jej potencjału gospodarczego oraz współpracy z instytucjami reprezentującymi interesy przedsiębiorców działających na terenie Gminy,
- zapewniania odpowiedniego wizerunku Gminy i Urzędu oraz dbałość o promowanie gospodarcze Gminy w kraju i za granicą,
- współdziałania z podmiotami otoczenia biznesu w zakresie przedsiębiorczości i realizacji zadań rozwojowych Gminy, zgodnie z zakresem działania,
- nadzoru nad współpracą z gminami partnerskimi i organizacjami międzynarodowymi,
- zapewnienia prawidłowej realizacji zadań przez Urząd Stanu Cywilnego.
Zastępca Burmistrza wykonując zadania i kompetencje w imieniu Burmistrza, zajmuje się zagadnieniami wynikającymi z zakresu działania bezpośrednio nadzorowanych komórek organizacyjnych urzędu:
- Wydział Komunikacji Społecznej,
- Wydział Infrastruktury i Urbanistyki,
- Wydział Spraw Obywatelskich,
- Straż Miejska,
- Wydział Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
- Wydział Inwestycji i Planowania,
- Urząd Stanu Cywilnego.
Zastępca Burmistrza nadzoruje, koordynuje i kontroluje realizację zadań, powierzonych spółkom gminnym - „Wodociągi i Kanalizacja” Spółka z o.o. w Krapkowicach, Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Krapkowicach, Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa Krapkowice Sp. z o.o. oraz BIOKRAP Spółka z o.o. w zakresie realizacji usług komunalnych zaspokajających potrzeby zbiorowe mieszkańców.