Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zastępca Burmistrza

ZASTĘPCA BURMISTRZA - Arnold Joszko
tel. 77 44 66 834
e-mail:

IIZ1.jpeg

Do zadań  Zastępcy Burmistrza  należy w szczególności nadzór, kontrola i koordynacja działań podejmowanych w celu realizacji zadań gminy w zakresie:

  • kształtowania i realizacji polityki zagospodarowania przestrzennego Gminy,
  • inicjowania i koordynowania działań w ramach planowania strategicznego,
  • rozwoju infrastruktury technicznej Gminy,
  • planowania wieloletnich zadań inwestycyjnych Gminy,
  • analizowania, planowania oraz realizacji i wykonawstwa procesów inwestycyjnych, prac remontowych lub modernizacyjnych, dotyczących obiektów infrastruktury technicznej na terenie Gminy,
  • planowania budowy, przebudowy i remontów dróg i chodników oraz nadzór nad utrzymaniem ich właściwego stanu, w tym utrzymania zimowego,
  • gospodarki komunalnej,
  • współdziałania  z  organami  i  instytucjami  w  zakresie  funkcjonowania komunikacji,
  • zapewniania warunków do rozwoju i utrzymania właściwego stanu zieleni oraz lasów komunalnych w Gminie,
  • współdziałania z samorządowymi jednostkami pomocniczymi – sołectwami,
  • programowania i planowania rozwoju Gminy,
  • tworzenia warunków na rzecz rozwoju społeczno-gospodarczego Gminy,
  • zapewniania uczestnictwa Gminy w polityce regionalnej prowadzonej przez samorząd województwa,
  • koordynowania działalności służb użyteczności publicznej,
  • koordynowania realizacji zadań obronnych i obrony cywilnej,
  • prowadzenia spraw z zakresu ewidencji ludności i dowodów osobistych,
  • prowadzenia spraw z zakresu zgromadzeń, bezpieczeństwa imprez masowych,
  • opracowywania i realizacji gminnego programu ochrony środowiska,
  • zapewniania efektywnego gospodarowania zasobami nieruchomości,
  • gospodarki odpadami oraz utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy,
  • tworzenia warunków na rzecz rozwoju rolnictwa i leśnictwa oraz współdziałania z samorządowymi jednostkami pomocniczymi – sołectwami,
  • przeprowadzania przetargów i udzielanych zamówień publicznych,
  • pozyskiwania i wykorzystania środków w ramach programów pomocowych i funduszy strukturalnych,
  • promocji Gminy i jej potencjału gospodarczego oraz współpracy z instytucjami reprezentującymi interesy przedsiębiorców działających na terenie Gminy w kraju i za granicą,
  • współdziałania z podmiotami otoczenia biznesu w zakresie przedsiębiorczości i realizacji zadań rozwojowych Gminy.

Zastępca Burmistrza wykonując zadania i kompetencje w imieniu Burmistrza, zajmuje się zagadnieniami wynikającymi z zakresu działania bezpośrednio nadzorowanych komórek organizacyjnych urzędu:

  • Wydział Gospodarki Komunalnej i Inwestycji,
  • Wydział Spraw Obywatelskich,
  • Straż Miejska,
  • Biuro Zamówień Publicznych,
  • Wydział Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
  • Biuro Planowania i Rozwoju,
  • Urząd Stanu Cywilnego.

Zastępca Burmistrza nadzoruje, koordynuje i kontroluje realizację zadań, powierzonych spółce gminnej - „Wodociągi i Kanalizacja” Spółka z o.o. w Krapkowicach, Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o.o. w Krapkowicach oraz BIOKRAP Spółka z o.o. w zakresie realizacji usług komunalnych zaspokajających potrzeby zbiorowe mieszkańców.”