Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Biuro Planowania i Rozwoju

 

Symbol:  BPR

Kierownik Biura Planowana i Rozwoju: Zygmunt Knura
Nr telefonu: 77 44 66 836
E-mail: z.knura@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. funduszy zewnętrznych: Ewa Kostka
Nr telefonu: 77 44 66 828
E-mail: e.kostka@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. funduszy zewnętrznych: Justyna Torka
 Nr telefonu: 77 44 66 872
 E-mail: j.torka@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. ochrony powietrza - Gminny Koordynator POP: Roksana Gwiazda
Nr telefonu: 77 44 66 830
E-mail: r.gwiazda@krapkowice.pl
 
 
Dni i godziny obsługi interesantów:
  • poniedziałek:       7.30 - 17.00
  • wtorek-czwartek: 7.30 - 15.30 
  • piątek:                7.30 - 14.00

Zakres działania - zadania:

Biuro Planowania i Rozwoju (BPR)

Do zadań biura należy w szczególności:

  • poszukiwanie i pozyskiwanie finansowania ze źródeł zewnętrznych dla projektów planowanych do realizacji przez Gminę – przygotowywanie wniosków aplikacyjnych, analiz, nietechnicznych załączników oraz aplikowanie o zewnętrzne wsparcie finansowe,
  • pozyskiwanie i uzgadnianie informacji finansowych, technicznych oraz prawnych z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz innymi podmiotami, w celu prawidłowego przygotowania projektów i wniosków aplikacyjnych do programów i funduszy finansujących te projekty,
  • koordynacja działań w fazie wdrażania projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, wnioskowanie i uzgadnianie zakresu inwestycji infrastrukturalnych, dla których możliwe jest pozyskanie środków zewnętrznych, celem realizacji zadań własnych Gminy oraz prowadzenie spraw związanych z zawieraniem porozumień i umów dotyczących wspólnej realizacji oraz dofinansowania projektów,
  • współpraca z instytucjami zarządzającymi, wdrażającymi i pośredniczącym poszczególnymi programami i funduszami – wnioskowanie o płatność, sprawozdawczość, rozliczanie projektów finansowanych z tych programów oraz funduszy,
  • monitorowanie i zapewnienie prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów zawieranych z instytucjami zarządzającymi, wdrażającymi i pośredniczącym programami lub funduszami udzielającymi wsparcia,
  • współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu, jednostkami organizacyjnymi Gminy oraz innymi samorządami w celu sprawnej realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych,
  • koordynacja działań związanych z  opracowywaniem i aktualizacją strategii rozwoju Gminy oraz programu rewitalizacji w celu stworzenia odpowiednich warunków do jej rozwoju,
  • monitorowanie realizacji i bieżące dostosowywanie treści strategii rozwoju Gminy oraz programu rewitalizacji do aktualnych dokumentów strategicznych oraz programów operacyjnych, a także do wszelkich zmian wpływających w sposób istotny na perspektywy rozwoju Gminy i realizację wskazanych dokumentów,
  • przygotowywanie, koordynacja wdrażania dokumentów programowych i współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w celu ich prawidłowej realizacji,
  • realizacja zadań związanych z przynależnością miasta do związków i stowarzyszeń,
  • realizacja zadań w zakresie działalności stowarzyszenia Aglomeracja Opolska,
  • rozwój systemu promocji i informacji dla inwestora,
  • prowadzenie aktywnej promocji gospodarczej, współpraca z instytucjami państwowymi i regionalnymi w tym zakresie,
  • bieżący kontakt z lokalnym środowiskiem przedsiębiorców, inicjowanie i pomoc w nawiązywaniu współpracy gospodarczej pomiędzy jego przedstawicielami a potencjalnymi partnerami krajowymi i zagranicznymi,
  • współpraca z instytucjami otoczenia biznesu,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dotacji do zmian sposobu ogrzewania dla osób fizycznych w lokalach przeznaczonych na cele mieszkalne,
  • prowadzenie spraw związanych z działaniami mającymi na celu likwidację niskiej emisji, a także programu ochrony powietrza,
  • współpraca z podmiotami / organizacjami, których celem jest działanie na rzecz poprawy jakości powietrza,
  •  realizacja zadań z zakresu ustawy Prawo o ruchu drogowym w zakresie usuwania samochodów porzucony przez właściciela pojazdu.

Wykaz prowadzonych rejestrów publicznych i archiwów:

 

Procedury załatwiania spraw urzędowych:

  • Opisy procedur załatwiania spraw urzędowych oraz wzory druków niezbędnych przy załatwianiu spraw  - więcej»