Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Inwestycji i Planowania

Symbol: IP

Stanowiska pracy:

Naczelnik wydziału: Barbara Zając
Nr telefonu: 77 44 66 835
E-mail: b.zajac@krapkowice.pl
 
Zastępca naczelnika: Zygmunt Knura
Nr telefonu: 77 44 66 836
E-mail: z.knura@krapkowice.pl
 
Zastępca naczelnika: Justyna Niestrój
Nr telefonu: 77 44 66 896
E- mail: j.niestroj@krapkowice.pl
 
Zastępca naczelnika: Justyna Torka
Nr telefonu: 77 44 66 854
E-mail: j.torka@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. zamówień publicznych: Fabiola Bielec
Nr telefonu: 77 44 66 837
E-mail: f.bielec@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. inwestycji: Magdalena Głód - Matura
Nr telefonu: 77 44 66 882
E- mail: m.glod-matura@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. ochrony powietrza: Roksana Gwiazda
Nr telefonu: 77 44 66 830
E-mail: r.gwiazda@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. energetyki gminnej: Jacek Kichman
Nr telefonu: 77 44 66 805
E-mail: j.kichman@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. funduszy zewnętrznych i rozliczania inwestycji: Ewa Kostka
Nr telefonu: 77 44 66 828
E-mail: e.kostka@krapkowice.pl
 
Podinspektor ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych: Justyna Waligóra
Nr telefonu: 77 44 66 872
E-mail: justyna.waligora@krapkowice.pl
 
Podinspektor ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych: Iwona Wójcik
Nr telefonu: 77 44 66 805
E-mail: iwona.wojcik@krapkowice.pl
 

Dni i godziny obsługi interesantów:

  • poniedziałek:          7.30 - 17.00
  • wtorek-czwartek:   7.30 - 15.30 
  • piątek:                      7.30 - 14.00

Zakres działania - zadania:

Wydział Inwestycji i Planowania (IP)

Do zadań wydziału należy w szczególności:

1. w zakresie inwestycji na terenie Gminy:

  • opracowywanie wieloletnich planów inwestycyjnych i ich aktualizacja,
  • kształtowanie polityki inwestycyjnej Gminy,
  • przyjmowanie, wstępna selekcja i weryfikacja merytoryczna zgłoszeń w zakresie potrzeb inwestycyjnych,
  • przygotowanie zadań inwestycyjnych do realizacji,
  • obsługa inwestorska zadań inwestycyjnych,
  • inicjowanie i koordynacja inwestycji wspólnych wraz z uzgodnieniami dotyczącymi sposobu ich finansowania,
  • nadzór nad realizacją zadań publicznych z zakresu inwestycji, wybranych w drodze konkursu, w tym: opiniowanie zadań, przeprowadzanie kontroli realizacji umów.

2. w zakresie planowania i rozwoju:

  • poszukiwanie i pozyskiwanie finansowania ze źródeł zewnętrznych dla projektów planowanych do realizacji przez Gminę –przygotowywanie wniosków aplikacyjnych, analiz, nietechnicznych załączników oraz aplikowanie o zewnętrzne wsparcie finansowe,
  • pozyskiwanie i uzgadnianie informacji finansowych, technicznych oraz prawnych z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Urzędu oraz innymi podmiotami, w celu prawidłowego przygotowania projektów i wniosków aplikacyjnych do programów i funduszy finansujących te projekty,
  • koordynacja działań w fazie wdrażania projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, wnioskowanie i uzgadnianie zakresu inwestycji infrastrukturalnych, dla których możliwe jest pozyskanie środków zewnętrznych, celem realizacji zadań własnych Gminy oraz prowadzenie spraw związanych z zawieraniem porozumień i umów dotyczących wspólnej realizacji oraz dofinansowania projektów,
  • współpraca z instytucjami zarządzającymi, wdrażającymi i pośredniczącym poszczególnymi programami i funduszami – wnioskowanie o płatność, sprawozdawczość, rozliczanie projektów finansowanych z tych programów oraz funduszy,
  • monitorowanie i zapewnienie prawidłowej realizacji umów o dofinansowanie projektów zawieranych z instytucjami zarządzającymi, wdrażającymi i pośredniczącym programami lub funduszami udzielającymi wsparcia,
  • współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu, jednostkami organizacyjnymi Gminy oraz innymi samorządami w celu sprawnej realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych,
  • koordynacja działań związanych z opracowywaniem i aktualizacją strategii rozwoju Gminy oraz programu rewitalizacji w celu stworzenia odpowiednich warunków do jej rozwoju,
  • monitorowanie realizacji i bieżące dostosowywanie treści strategii rozwoju Gminy oraz programu rewitalizacji do aktualnych dokumentów strategicznych oraz programów operacyjnych, a także do wszelkich zmian wpływających w sposób istotny na perspektywy rozwoju Gminy i realizację wskazanych dokumentów,
  • przygotowywanie, koordynacja wdrażania dokumentów programowych i współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi w celu ich prawidłowej realizacji,
  • realizacja zadań związanych z przynależnością miasta do związków i stowarzyszeń,
  • realizacja zadań w zakresie działalności stowarzyszenia Aglomeracja Opolska,
  • rozwój systemu promocji i informacji dla inwestora,
  • prowadzenie aktywnej promocji gospodarczej, współpraca z instytucjami państwowymi i regionalnymi w tym zakresie,
  • bieżący kontakt z lokalnym środowiskiem przedsiębiorców, inicjowanie i pomoc w nawiązywaniu współpracy gospodarczej pomiędzy jego przedstawicielami a potencjalnymi partnerami krajowymi i zagranicznymi,
  • współpraca z instytucjami otoczenia biznesu,
  • prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem dotacji do zmian sposobu ogrzewania dla osób fizycznych w lokalach przeznaczonych na cele mieszkalne,
  • prowadzenie spraw związanych z działaniami mającymi na celu likwidację niskiej emisji, a także programu ochrony powietrza,
  • współpraca z podmiotami / organizacjami, których celem jest działanie na rzecz poprawy jakości powietrza,
  • realizacja zadań z zakresu ustawy Prawo o ruchu drogowym w zakresie usuwania samochodów porzucony przez właściciela pojazdu.

3. w zakresie zamówień publicznych:

  • przyjmowanie wniosków o wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na udzielenie zamówień publicznych od wydziałów Urzędu,
  • przygotowywanie i przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych,
  • wybór trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
  • przygotowywanie treści zarządzeń dotyczących powoływania komisji przetargowych,
  • publikowanie ogłoszeń z zakresu zamówień publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • prowadzenie dokumentacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych,
  • sporządzanie propozycji rozstrzygnięć odwołań,
  • sporządzanie rocznych planów postepowań o udzielenie zamówień publicznych we współpracy z wydziałami Urzędu,
  • sporządzanie rocznych sprawozdań o udzielonych zamówieniach publicznych,
  • przygotowywanie, we współpracy z wydziałami Urzędu projektów regulaminów/procedur w sprawie zasad udzielania zamówień publicznych,
  • realizacja zadań własnych gminy w formule partnerstwa publiczno–prywatnego we współpracy z wydziałami Urzędu,
  • wstępna identyfikacja projektów pod kątem możliwości ich realizacji w modelu partnerstwa publiczno–prywatnego,
  • analiza planów inwestycyjnych gminy możliwych do zrealizowania na podstawie partnerstwa publiczno–prywatnego,
  • współpraca z wyspecjalizowanymi podmiotami świadczącymi usługi doradczo – konsultacyjne.

Procedury załatwiania spraw urzędowych:

  • Opisy procedur załatwiania spraw urzędowych oraz wzory druków niezbędnych przy załatwianiu spraw  - więcej»