Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu WCAG
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Wydział Spraw Obywatelskich

Symbol: SO
Naczelnik Wydziału: Franciszek Glombica
Nr faksu: 77 44 66 851
E-mail: f.glombica@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych: Michaela Jersch
Nr telefonu:77 44 66 865
E-mail: m.jersch@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. ewidencji ludności, dowodów osobistych i ochrony ludności: Anna Englot
Nr telefonu:77 44 66 865
E-mail: a.englot@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych: Anna Nowak
Nr telefonu:77 44 66 809
E-mail: a.nowak@krapkowice.pl
 
Podinspektor ds. dowodów osobistych i ewidencji ludności: Joanna Marcinek
Nr telefonu: 77 44 66 871
E-mail: j.marcinek@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. dowodów osobistych i ewidencji ludności: Andrzej Nohl
Nr telefonu: 77 44 66 807
E-mail: a.nohl@krapkowice.pl
 
Inspektor ds. zarządzania kryzysowego i ochrony ludności: Anna Wojtala
Nr telefonu: 77 44 66 863
E-mail: a.wojtala@krapkowice.pl
 
Podinspektor ds. zarządzania kryzysowego i ochrony ludności: Arkadiusz Jazłowiecki
Nr telefonu: 77 44 66 863
Nr faksu: 77 44 66 848
E-mail: a.jazlowiecki@krapkowice.pl
 
Dni i godziny obsługi interesantów:
  • poniedziałek:       7.30 - 17.00
  • wtorek-czwartek: 7.30 - 15.30 
  • piątek:                7.30 - 14.00
Zakres działania - zadania:

Wydział Spraw Obywatelskich (Symbol SO)  

Do zadań Wydziału należy w szczególności:

w zakresie spraw obywatelskich:

  • prowadzenie spraw meldunkowych,
  • prowadzenie dokumentacji ewidencyjnej mieszkańców, nadawanie numerów ewidencyjnych PESEL,
  • prowadzenie rejestrów wyborców, sporządzanie spisów wyborców oraz innych wykazów wymaganych ustawami,
  • przygotowywanie dokumentacji i wydawanie dowodów tożsamości,
  • świadczenie usług z dokumentów ewidencyjnych i dowodów tożsamości – określonych przepisami prawa,
  • prowadzenie Lokalnego Banku Danych Ewidencji Ludności,
  • prowadzenie kartoteki terytorialnej, alfabetycznej oraz pobytu czasowego ewidencji ludności,
  • opracowywanie i przesyłanie sprawozdań, informacji i danych osobowych zgodnie z prawnymi wymogami w tym zakresie,
  • zabezpieczenie przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych w wydziale oraz innych wydziałach Urzędu,
  • prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
  • prowadzenie rejestru dowodów unieważnionych,
  • prowadzenie bazy systemu Obsługi Obywatela,
  • udzielanie odpowiedzi na Wnioski o Udostępnienie Danych Osobowych,
  • prowadzenie rejestru oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy i spraw z tym związanych,
  • wykonywanie zadań gminy w zakresie finansowania ochotniczych straży pożarnych i nadzorowanie ich działalności w ramach systemu kontroli zarządczej,
  • przedstawianie propozycji do rocznego planu współpracy gminy Krapkowice z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań publicznych,
  • nadzór nad realizacją zadań publicznych z zakresu ratownictwa i ochrony ludności, wybranych w drodze konkursu, w tym: opiniowanie zadań, przeprowadzanie kontroli realizacji umów,
  • przyjmowanie zgłoszeń i prowadzenie spraw dot. zgromadzeń publicznych,
  • prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na organizowane imprezy masowe oraz zbiorki publiczne,

w zakresie zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw wojskowych:

  • opracowanie, aktualizacja i realizacja gminnego planu zarządzania kryzysowego,
  • opracowywanie procedur reagowania kryzysowego,
  • ustalanie potrzeb w zakresie budowli i urządzeń przeciwpowodziowych związanych z rowami komunalnymi i przekazywanie ich do Wydziału Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, celem zabezpieczenia środków w budżecie na ich realizację,
  • wykonywanie zadań z zakresu ochrony przeciwpowodziowej i koordynacja działań w przypadku klęsk żywiołowych,
  • współdziałanie w zwalczaniu nadzwyczajnych zagrożeń ludzi i środowiska spowodowanych działaniem sił przyrody lub awarii obiektów i urządzeń technicznych,
  • współpraca ze Strażą Miejską w zakresie ładu i porządku w gminie,
  • opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej gminy,
  • przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania,
  • opracowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń i ćwiczeń obrony cywilnej,
  • planowanie, organizowanie i kierowanie przebiegiem ewakuacji ludności,
  • planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki oraz zapewnienie im właściwych warunków przechowywania i konserwacji,
  • nadzorowanie i kontrolowanie wykonania zadań z zakresu obrony cywilnej przez zakłady i instytucje terenu Gminy Krapkowice,
  • planowanie i realizacja wydatków budżetu gminy na cele obrony cywilnej,
  • realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz sił zbrojnych,
  • organizowanie doręczenia dokumentów w trybie akcji kurierskiej,
  • wykonywanie zadań obronnych oraz ich koordynowanie w urzędzie Miasta i Gminy oraz jednostkach organizacyjnych,
  • organizacja szkoleń w zakresie obronności,
  • udział w przygotowaniu i prowadzeniu kwalifikacji wojskowej:
  • sporządzanie list stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej:
  • wzywanie osób do stawienia się przed Powiatową Komisją Lekarską,
  • prowadzenie i aktualizacja wykazu osób uchylających się od ustawowego obowiązku wojskowego,
  • występowanie do organów Policji o przymusowe doprowadzenie osób przed Powiatową Komisję Lekarską na wniosek jej przewodniczącego,
  • przygotowanie i prowadzenie rejestracji osób dla potrzeb kwalifikacji wojskowej,
  • opracowywanie informacji publicznych i innych z zakresu działalności wydziału, przeznaczonych do zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz oficjalne stronie internetowej lub publikacji w mediach lokalnych,
  • przedstawianie propozycji do rocznego planu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań publicznych,
  • nadzór nad realizacją zadań publicznych z zakresu zwalczania nadzwyczajnych zagrożeń ludzi i środowiska, wybranych w drodze konkursu, w tym: opiniowanie zadań, przeprowadzanie kontroli realizacji umów.

Do zakresu działania Pełnomocnika ds. informacji niejawnych należy realizacja ustawy o ochronie informacji niejawnych w tym:

  • zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
  • zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
  • prowadzenie kancelarii,
  • kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
  • okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
  • opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,
  • szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w rozdziale 8 wyżej cytowanej ustawy.

Wykaz prowadzonych rejestrów publicznych i archiwów:

  1. Rejestr mieszkańców
  2. Rejestr wyborców
  3. Rejestr wydanych i utraconych dowodów osobistych
  4. Rejestr przedpoborowych i poborowych
Procedury załatwiania spraw urzędowych:
  • Opisy procedur załatwiania spraw urzędowych oraz wzory druków niezbędnych przy załatwianiu spraw  - więcej»