Wydział Spraw Obywatelskich (Symbol SO) Do zadań Wydziału należy w szczególności: w zakresie spraw obywatelskich: - prowadzenie spraw meldunkowych,
- prowadzenie dokumentacji ewidencyjnej mieszkańców, nadawanie numerów ewidencyjnych PESEL,
- prowadzenie rejestrów wyborców, sporządzanie spisów wyborców oraz innych wykazów wymaganych ustawami,
- przygotowywanie dokumentacji i wydawanie dowodów tożsamości,
- świadczenie usług z dokumentów ewidencyjnych i dowodów tożsamości – określonych przepisami prawa,
- prowadzenie Lokalnego Banku Danych Ewidencji Ludności,
- prowadzenie kartoteki terytorialnej, alfabetycznej oraz pobytu czasowego ewidencji ludności,
- opracowywanie i przesyłanie sprawozdań, informacji i danych osobowych zgodnie z prawnymi wymogami w tym zakresie,
- zabezpieczenie przestrzegania ustawy o ochronie danych osobowych w wydziale oraz innych wydziałach Urzędu,
- prowadzenie archiwum kopert dowodowych,
- prowadzenie rejestru dowodów unieważnionych,
- prowadzenie bazy systemu Obsługi Obywatela,
- udzielanie odpowiedzi na Wnioski o Udostępnienie Danych Osobowych,
- prowadzenie rejestru oświadczeń ostatniej woli spadkodawcy i spraw z tym związanych,
- wykonywanie zadań gminy w zakresie finansowania ochotniczych straży pożarnych i nadzorowanie ich działalności w ramach systemu kontroli zarządczej,
- przedstawianie propozycji do rocznego planu współpracy gminy Krapkowice z organizacjami pozarządowymi w zakresie realizacji zadań publicznych,
- nadzór nad realizacją zadań publicznych z zakresu ratownictwa i ochrony ludności, wybranych w drodze konkursu, w tym: opiniowanie zadań, przeprowadzanie kontroli realizacji umów,
- przyjmowanie zgłoszeń i prowadzenie spraw dot. zgromadzeń publicznych,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na organizowane imprezy masowe oraz zbiorki publiczne,
w zakresie zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i spraw wojskowych: - opracowanie, aktualizacja i realizacja gminnego planu zarządzania kryzysowego,
- opracowywanie procedur reagowania kryzysowego,
- ustalanie potrzeb w zakresie budowli i urządzeń przeciwpowodziowych związanych z rowami komunalnymi i przekazywanie ich do Wydziału Gospodarki Gruntami, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, celem zabezpieczenia środków w budżecie na ich realizację,
- wykonywanie zadań z zakresu ochrony przeciwpowodziowej i koordynacja działań w przypadku klęsk żywiołowych,
- współdziałanie w zwalczaniu nadzwyczajnych zagrożeń ludzi i środowiska spowodowanych działaniem sił przyrody lub awarii obiektów i urządzeń technicznych,
- współpraca ze Strażą Miejską w zakresie ładu i porządku w gminie,
- opracowanie i aktualizacja planu obrony cywilnej gminy,
- przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wczesnego ostrzegania i alarmowania,
- opracowanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń i ćwiczeń obrony cywilnej,
- planowanie, organizowanie i kierowanie przebiegiem ewakuacji ludności,
- planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki oraz zapewnienie im właściwych warunków przechowywania i konserwacji,
- nadzorowanie i kontrolowanie wykonania zadań z zakresu obrony cywilnej przez zakłady i instytucje terenu Gminy Krapkowice,
- planowanie i realizacja wydatków budżetu gminy na cele obrony cywilnej,
- realizacja świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz sił zbrojnych,
- organizowanie doręczenia dokumentów w trybie akcji kurierskiej,
- wykonywanie zadań obronnych oraz ich koordynowanie w urzędzie Miasta i Gminy oraz jednostkach organizacyjnych,
- organizacja szkoleń w zakresie obronności,
- udział w przygotowaniu i prowadzeniu kwalifikacji wojskowej:
- sporządzanie list stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej:
- wzywanie osób do stawienia się przed Powiatową Komisją Lekarską,
- prowadzenie i aktualizacja wykazu osób uchylających się od ustawowego obowiązku wojskowego,
- występowanie do organów Policji o przymusowe doprowadzenie osób przed Powiatową Komisję Lekarską na wniosek jej przewodniczącego,
- przygotowanie i prowadzenie rejestracji osób dla potrzeb kwalifikacji wojskowej,
- opracowywanie informacji publicznych i innych z zakresu działalności wydziału, przeznaczonych do zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz oficjalne stronie internetowej lub publikacji w mediach lokalnych,
- przedstawianie propozycji do rocznego planu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi w zakresie zadań publicznych,
- nadzór nad realizacją zadań publicznych z zakresu zwalczania nadzwyczajnych zagrożeń ludzi i środowiska, wybranych w drodze konkursu, w tym: opiniowanie zadań, przeprowadzanie kontroli realizacji umów.
Do zakresu działania Pełnomocnika ds. informacji niejawnych należy realizacja ustawy o ochronie informacji niejawnych w tym: - zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ich ochrony fizycznej,
- zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przetwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
- prowadzenie kancelarii,
- kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
- okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
- opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych na zasadach określonych w rozdziale 8 wyżej cytowanej ustawy.
|