Biuro Rady Miejskiej (Symbol RM) Do zakresu działania biura należy: w zakresie zapewnienia funkcjonowania Biura Rady Miejskiej: - wykonywanie poleceń służbowych Przewodniczącego Rady w zakresie zadań organizacyjnych, prawnych oraz innych związanych z funkcjonowaniem Rady, komisji i radnych,
- przygotowywanie i obsługa sesji Rady oraz posiedzeń Komisji,
- sporządzanie protokołów, wniosków i opinii z sesji oraz posiedzeń Komisji, a następnie przekazywanie ich właściwym adresatom,
- prowadzenie ewidencji udziału radnych na sesjach i posiedzeniach Komisji oraz sporządzanie wykazów potrąceń diet radnych z powodu nieobecności na posiedzeniach sesji rady i na posiedzeniach komisji,
- wykonywanie zadań związanych ze sprawami szkoleń radnych,
- prowadzenie rejestru uchwał Rady oraz przekazywanie uchwał organom Gminy, gminnym jednostkom organizacyjnym oraz jednostkom pomocniczym Gminy, zobowiązanym do wykonania uchwał lub z działalnością, których wiąże się zakres przedmiotowy danej uchwały,
- zapewnienie przekazywania aktów prawa miejscowego stanowionych przez organy gminy oraz innych uchwał do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- przekazywanie w obowiązujących terminach uchwał Rady Wojewodzie,
- upowszechnianie w niezbędnym zakresie treści uchwał Rady na terenie miasta i sołectw oraz na tablicach ogłoszeń Urzędu,
- udzielanie pomocy radnym w sprawowaniu mandatu,
- prowadzenie centralnego rejestru wniosków, opinii i interpelacji radnych oraz koordynowanie udzielania odpowiedzi na wnioski, zgodnie ze Statutem i w terminach określonych przez obowiązujące przepisy,
- opracowywanie na potrzeby Rady materiałów, informacji oraz wniosków od jednostek pomocniczych samorządu gminnego,
- udział w opracowywaniu projektów działania Rady na okres kadencji, rocznych i okresowych planów pracy Rady oraz informowanie zainteresowanych o zadaniach wynikających z uchwalonych programów i planów,
- opracowywanie na zlecenie Przewodniczącego Rady informacji, ocen, wniosków dla potrzeb rady,
- podejmowanie w zakresie zleconym przez Radę czynności zmierzających do zapewnienia współdziałania rady z organizacjami działającymi na terytorium gminy,
- współdziałanie w zakresie ustalonym przez Radę w planowaniu i organizowaniu konsultacji społecznych oraz podawaniu ich wyników do wiadomości publicznej,
- udział w przygotowywaniu projektów wystąpień Przewodniczącego Rady oraz przewodniczących komisji Rady,
- organizowanie i obsługa narad i spotkań zwoływanych przez Przewodniczącego Rady,
- prowadzenie korespondencji Przewodniczącego i Wiceprzewodniczących Rady,
- prowadzenie spraw związanych z wygaśnięciem mandatów radnych, zmianami w składzie osobowym Rady,
- udział w organizowaniu przez radę uroczystych obchodów świąt państwowych i lokalnych,
- opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności Rady,
w zakresie organizowania współpracy z sołtysami: - wykonywanie zadań związanych z wyborami sołtysów i rad sołeckich,
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej zebrań wiejskich i posiedzeń rad sołeckich,
- opracowywanie statutów organów pomocniczych i dokonywanie w nich zmian,
- pomoc i koordynacja w zakresie planowania i wykorzystywania funduszu sołeckiego,
- organizacja narad i spotkań sołtysów z Burmistrzem, Przewodniczącym Rady,
- prowadzenie spraw związanych z pełnieniem funkcji sołtysa,
wykonywanie zadań związanych z wyborami ławników, prowadzenie rejestru odznaczeń i wyróżnień gminnych, obsługa organizacyjno-administracyjna Gminnej Rady Seniorów. |
- Rejestr uchwał Rady Miejskiej w Krapkowicach;
- Rejestr wniosków radnych Rady Miejskiej w Krapkowicach;
- Rejestr odznaczeń i wyróżnień gminnych.
Dane zawarte w rejestrach i wykazach mogą być udostępniane na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej z ograniczeniami ze względu na prywatność osoby fizycznej – ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych lub innych ustaw (m.in: ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa, ustawie z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych, ustawie z dnia 22 stycznia 1999r. o ochronie informacji niejawnych). Informacje zawarte w prowadzonych w Urzędzie rejestrach, ewidencjach i archiwach udostępniane są na pisemny lub ustny wniosek. |