Symbol: PD |
Stanowiska pracy: |
Naczelnik wydziału: Sonia Dannheisig-Hreczka |
Nr telefonu: 77 44 66 842 |
Nr faksu: 77 44 66 888 |
E-mail: s.dannheisig-hreczka@krapkowice.pl |
|
Inspektor ds. podatków: Maria Muszelik |
Nr telefonu: 77 44 66 813 |
E-mail: m.muszelik@krapkowice.pl |
|
Inspektor ds. podatków: Beata Grelich |
Nr telefonu: 77 44 66 815 |
E-mail: b.grelich@krapkowice.pl |
|
Inspektor ds. podatków: Małgorzata Glombica |
Nr telefonu: 77 44 66 845 |
E-mail: m.glombica@krapkowice.pl |
|
Podinspektor ds. podatków: Robert Knecht |
Nr telefonu: 77 44 66 813 |
E-mail: r.knecht@krapkowice.pl |
|
Inspektor ds. podatków: Małgorzata Mandziuk - Rafa |
Nr telefonu: 77 44 66 802 |
E-mail: m.mandziuk-rafa@krapkowice.pl |
|
Inspektor ds. podatków: Dagmara Margiel - Ćwikła |
Nr telefonu: 77 44 66 813 |
E-mail: d.cwikla@krapkowice.pl |
|
Inspektor ds. podatków: Agnieszka Brzank |
Nr telefonu: 77 44 66 869 |
E-mail: a.brzank@krapkowice.pl |
|
Podinspektor ds. podatków: Beata Hudala |
Nr telefonu: 77 44 66 815 |
E-mail: b.hudala@krapkowice.pl |
|
Dni i godziny obsługi interesantów: |
- poniedziałek: 7.30 - 17.00
- wtorek-czwartek: 7.30 - 15.30
- piątek: 7.30 - 14.00
|
Zakres działania - zadania: |
Wydział Podatków i Opłat Lokalnych (Symbol Pd) Do zadań wydziału należy w szczególności: w zakresie podatków i opłat lokalnych: - opracowywanie projektów uchwał o podatkach i opłatach lokalnych,
- ustalenie i określenie należności z zakresu podatków lokalnych t.j. wydawanie decyzji i sporządzanie nakazów płatniczych dot. łącznego zobowiązania pieniężnego,
- załatwianie spraw dot. zwolnień i ulg podatkowych oraz za odpady komunalne, sporządzanie sprawozdawczości w tym zakresie,
- wydawanie decyzji o przeniesieniu odpowiedzialności za zobowiązania podatkowe,
- wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym, o nie zaleganiu w podatkach, o wielkości użytków rolnych gospodarstwa rolnego,
- sprawowanie nadzoru podatkowego,
- przymusowe ściąganie zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych,
- badanie prawidłowości otrzymywanych tytułów wykonawczych i dopuszczalności egzekucji administracyjnej,
- prowadzenie ewidencji tytułów wykonawczych i postępowania administracyjnego,
- występowanie o wpis hipoteki przymusowej oraz egzekucji z nieruchomości,
- współdziałania z wierzycielami oraz innymi instytucjami celem usprawnienia egzekucji,
- organizowanie i przeprowadzanie kontroli podatkowej osób fizycznych i prawnych w zakresie podatków,
- wykonywanie kontroli prawidłowości deklaracji podatkowych,
- przygotowywanie i przedkładanie koniecznych sprawozdań i wyników pokontrolnych, ustalanie planów kontroli podatkowych,
- wnioskowanie o kierowanie postępowania na drogę karno-skarbową,
- księgowanie i rozliczanie wpłat podatków oraz wpłat za odpady komunalne od osób fizycznych i prawnych,
- nadzór i kontrola nad poborem przez inkasentów opłaty targowej, podatku od nieruchomości, rolnego i leśnego,
- prowadzenie statystyki i sprawozdawczości w zakresie właściwości wydziału,
- udzielanie niezbędnych informacji w ramach posiadanych uprawnień o podatnikach,
- podawanie do publicznej wiadomości wykazu osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej 500 zł, wraz ze wskazaniem wysokości umorzonych kwot i przyczyn umorzenia – zgodnie z art. 37 ust. 1 pkt. 2 lit.f, jest dokonywane dla stanu za rok budżetowy – w terminie do dnia 31 maja roku następnego,
w zakresie ewidencji działalności gospodarczej: - realizacja zadań gminy określonych w przepisach ustawy o swobodzie działalności gospodarczej:
- przyjmowanie, przesyłanie i niszczenie wniosków o wpis do CEIDG,
- udostępnianie danych z zarchiwizowanej gminnej ewidencji działalności gospodarczej,
- przekazywanie do CEIDG informacji w zakresie wydawanych zezwoleń i licencji,
- realizacja zadań związanych ze sprzedażą napojów alkoholowych w tym między innymi:
- wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
- cofanie i wydawanie zezwoleń,
- współpraca z Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zasad usytuowania miejsc sprzedaży alkoholu,
- prowadzenie spraw związanych z opłatami za korzystanie z zezwoleń oraz oświadczeniami o wartości sprzedaży napojów alkoholowych,
- realizacja zadań związanych z ustalaniem godzin pracy placówek handlu detalicznego, gastronomicznych i zakładów usługowych,
- sprawowanie nadzoru nad funkcjonowaniem targowisk,
- prowadzenie spraw dotyczących oznaczeń taksówek osobowych,
- wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką, odmowa, wygaszanie i cofanie licencji,
- wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozu osób w krajowym transporcie drogowym.
|
Wykaz prowadzonych rejestrów publicznych i archiwów: |
- Wykaz osób prawnych i fizycznych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, którym w zakresie podatków lub opłat udzielono ulg, odroczeń, umorzeń lub rozłożono spłatę na raty w kwocie przewyższającej 500 zł;
- Wykaz osób fizycznych i prawnych, którym udzielono pomocy publicznej;
- Ewidencja tytułów wykonawczych i postępowania administracyjnego;
- Ewidencje podatkowe nieruchomości;
- Ewidencja środków transportowych;
- Rejestry zaświadczeń;
- Rejestry wymiarowe;
- Rejestry przypisów i odpisów;
- Rejestry ulg podatkowych.
Dane zawarte w rejestrach i wykazach mogą być udostępniane na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej z ograniczeniami ze względu na prywatność osoby fizycznej – ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych lub innych ustaw (m.in.: ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa, ustawie z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych, ustawie z dnia 22 stycznia 1999r. o ochronie informacji niejawnych). Informacje zawarte w prowadzonych w Urzędzie rejestrach, ewidencjach i archiwach udostępniane są na pisemny lub ustny wniosek. |
Procedury załatwiania spraw urzędowych: |
-
Opisy procedur załatwiania spraw urzędowych oraz wzory druków niezbędnych przy załatwianiu spraw - więcej» |
|