- MENU PRZEDMIOTOWE
- FINANSE I MIENIE
- Budżet gminy
Budżet gminy Krapkowice na 2007 rok
UCHWAŁA NR IV/16/2007
Rady Miejskiej w Krapkowicach
z dnia 21 lutego 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Krapkowice na 2007 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt. 9 lit. „d” i lit. „i”, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. art. 165, 166, 173, art. 184 ust. 1, 2 i 3, art. 188 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.) oraz art. art. 400, 401, 402, 403, 404, 406, 420 i 421 ust. 5 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku - Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006r. Nr 129, poz. 902) uchwala się , co następuje:
§ 1
Uchwala się budżet Gminy Krapkowice na okres roku kalendarzowego 2007.§ 2
Ustala się dochody budżetu w wysokości 42.071.769 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1».§ 3
Ustala się wydatki budżetu w wysokości 45.939.991 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2».
§ 4
Ustala się deficyt budżetowy w wysokości 3.868.222 zł.
§ 5
1. Na sfinansowanie planowanego deficytu budżetowego przeznacza się środki z planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek na rynku krajowym w łącznej kwocie 3.000.000zł oraz wolnych środków na rachunku bieżącym gminy, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 868.222zł.
2. Przypadająca w roku 2007 spłata kredytów i pożyczek w ogólnej kwocie 5.821.139zł zaciągniętych w latach poprzednich znajduje pokrycie w dochodach ustalonych w załączniku Nr 1, z następujących źródeł:
– z wpływów z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności nieruchomości w kwocie 321.139zł,
– z podatku od nieruchomości w kwocie 5.500.000zł,
§ 6
Określa się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w łącznej kwocie 11.500.000zł w latach 2007-2009, w tym: 1.700.000zł w roku 2007 zgodnie z załącznikiem Nr 4».
§ 7
Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości:
- przychody 150.000zł
- wydatki 208.103zł
zgodnie z załącznikiem Nr 5».
§ 8
Ustala się limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu gminy w kwocie 1.000.000zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetowego gminy w kwocie 2.400.000zł,
§ 9
Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminom ustawami w wysokości:
- dochody 5.284.015zł
- wydatki 5.284.015zł
zgodnie z załącznikiem Nr 6».
§ 10
Ustala się dotacje z budżetu gminy w wysokości 2.662.000zł, w tym dla:
- dla instytucji kultury w wysokości 1.532.000zł
- na inne zadnia 1.130.000zł
zgodnie z załącznikiem Nr 7».
§ 11
Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 394.000zł zgodnie z załącznikiem Nr 8».
§ 12
Ustala się rezerwę ogólną w wysokości 230.000zł.
§ 13
Ustala się rezerwę celową w łącznej kwocie 100.000zł na inwestycje i zakupy inwestycyjne.
§ 14
Maksymalna wysokość kredytów (pożyczek) krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku kalendarzowym nie może przekroczyć kwoty 1.800.000zł.
§ 15
Maksymalna wysokość sumy, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w roku następnym, nie może przekroczyć kwoty 1.200.000zł.
§ 16
Maksymalna wysokość pożyczek i poręczeń udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym nie może przekroczyć kwoty 300.000zł.
§ 17
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu gminy.
§ 18
1.Upoważnia się Burmistrza do dokonywania przeniesień planu wydatków między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji wydatków w ramach danego działu z wyłączeniem przeniesień powodujących wzrost dotacji z budżetu.
2.Upoważnia się Burmistrza do przekazywania swoich uprawnień dla kierowników jednostek organizacyjnych gminy w zakresie dokonywania przeniesień w planie wydatków między paragrafami w obrębie jednego rozdziału z zastrzeżeniem zmian powodujących zwiększenie planowanych wydatków na wynagrodzenia osobowe pracowników.
§ 19
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Krapkowic.
§ 20
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ
/-/ mgr inż. Andrzej Kulpa