Wydział Administracyjny i Sportu (Symbol AS) Do zadań Wydziału należy w szczególności: w zakresie administracyjnym: - zapewnienie warunków eksploatacji obiektów i pomieszczeń użytkowanych przez Urząd, w tym:
- dokonywanie przeglądów stanu technicznego budynków i pomieszczeń biurowych oraz opracowywanie planów ich bieżących remontów,
- zapewnienie warunków sanitarnych, bhp i p.poż.,
- prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem i wynajmem pomieszczeń w administrowanych budynkach,
- zapewnienie ochrony budynków,
- prowadzenie remontów, modernizacji i prac adaptacyjnych obiektów i pomieszczeń użytkowanych przez Urząd,
- gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi Urzędu, w tym:
- analiza potrzeb, planowanie oraz prowadzenie spraw związanych z zakupem sprzętu technicznego i pozostałego wyposażenia biur Urzędu,
- konserwacja i naprawa wyposażenia biur Urzędu,
- likwidacja zużytych i zniszczonych składników majątkowych Urzędu w porozumieniu z Wydziałem Budżetowo-Finansowym,
- zaopatrywanie komórek organizacyjnych Urzędu w materiały biurowe,
- zakup środków ochrony osobistej, odzieży i obuwia roboczego na potrzeby pracowników Urzędu,
- prowadzenie magazynów materiałowo-sprzętowych,
- zapewnienie i aktualizacja informacji wizualnej w Urzędzie /tablice informacyjne, oznakowanie pomieszczeń biurowych i budynków Urzędu/,
w zakresie sportu i turystyki: - przygotowywanie warunków organizacyjno-prawnych, finansowych i materialno-technicznych dla rozwoju sportu i turystyki na terenie Gminy,
- wykonywanie zadań gminy określonych w przepisach o sporcie, turystyce,
- przygotowanie projektów i realizacja zaakceptowanych przez organy Gminy programów rozwoju sportu i turystyki,
- nawiązywanie współpracy w zakresie sportu i turystyki,
- udzielanie pomocy w zakresie organizacji przedsięwzięć o charakterze sportowym, rekreacyjnym i turystycznym,
- przygotowanie oraz bieżąca aktualizacja kalendarza imprez, wydarzeń sportowych i rekreacyjnych,
- współpraca przy realizacji inwestycji związanych z rozbudową i modernizacją bazy sportowo-rekreacyjnej i turystycznej Gminy,
- nadzór i kontrola wykorzystania obiektów sportowych, urządzeń sportowo-rekreacyjnych oraz infrastruktury turystycznej,
- współpraca przy administrowaniu gminnymi obiektami infrastruktury sportowo-rekreacyjnej w tym przy jej technicznym utrzymaniu,
- organizowanie na obiektach różnych usług dla ludności z zakresu sportu, rekreacji i turystyki,
- inicjowanie nowych form działalności sportowej, rekreacyjnej i turystycznej,
- przygotowywanie i rozpowszechnianie materiałów promocyjno-informacyjnych,
w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi: - współdziałanie z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, w sferze zadań publicznych określonych w art. 4 powyższej ustawy,
- prowadzenie katalogu stowarzyszeń i organizacji,
- opracowywanie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- przeprowadzanie procedury powierzania organizacjom pozarządowym do realizacji zadań publicznych, w tym:
- przygotowywanie i przeprowadzanie postępowania konkursowego,
- opracowywanie projektów umów na realizację zadań przez organizacje wyłonione w toku postępowania konkursowego,
- bieżący nadzór nad wykonywaniem przez organizacje pozarządowe powierzonych zadań,
- kontrola merytoryczna sprawozdań organizacji z realizacji zadań publicznych,
- podejmowanie działań związanych z tworzeniem wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji oraz przedstawicieli organów administracji samorządowej,
- przeprowadzanie okresowej analizy problemów dotyczących działalności organizacji pozarządowych,
- sporządzanie sprawozdań dotyczących współpracy z organizacjami pozarządowymi,
- przygotowanie akcji informacyjnych skierowanych do organizacji pozarządowych,
- wspieranie inicjatyw społecznych, w tym w szczególności przeciwdziałających marginalizacji społecznej,
- prowadzenie i koordynacja postępowań związanych z organizacją konsultacji społecznych aktów prawnych, przedsięwzięć, inicjatyw,
- wypełnianie zobowiązań wynikających z obejmowania przedsięwzięć Patronatem Honorowym Burmistrza Krapkowic.
|
Wykaz prowadzonych rejestrów publicznych i archiwów: | 1. Ewidencja organizacji pozarządowych. Dane zawarte w rejestrach i wykazach mogą być udostępniane na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej z ograniczeniami ze względu na prywatność osoby fizycznej – ustawa z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych lub innych ustaw (m.in: ustawie z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa, ustawie z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych, ustawie z dnia 22 stycznia 1999r. o ochronie informacji niejawnych). Informacje zawarte w prowadzonych w Urzędzie rejestrach, ewidencjach i archiwach udostępniane są na pisemny lub ustny wniosek. |